Finakademie – recenze

Nejdřív to byl koníček, dneska je to přivýdělek. Viděl jsem Wall Street a ten svět velkých peněz byl přitažlivý. Obchodování na burze jsem nejdřív poznal z filmů, jako je třeba Rogue Trader nebo Vlka z Wall Street. První představu jsem měl že to je svět konspirace a zrady a to mne odrazovalo.

Našel jsem si knihy, Kostolányho a Grahama. Akcie se mi líbily protože je to vlastně investování do firem. Buffett a jeho vzestup je pro mne velký vzor. Když byla krize v letech 2007 četl jsem jeho vyjádření a sledoval jsem jeho investice. Kupoval na nízkých cenách a investoval do hodnoty.

Pak jsem viděl že Buffett kupuje akcie přes opce. Že vypisuje put opce aby dostal akcie za cenu, kde trh zatím není. Když tam trh dojde, má akcie a peníze za výpis opce. Vypisoval takhle put opce na Colu a trh tam nedošel, takže Buffettovi zůstaly pořád velké peníze za výpisy těch opcí. Tohle byl impulz pro posun dá.

Hledal jsem k opcím a našel jsem tady tři lidi co to dělají. Jednoho jsem vyloučil kvůli jeho negativnímu vymezování se k ostatním. Nemám rád lidi co pomlouvají druhé a svojí konkurenci. Druhého jsem vyřadil protože to je pro mne příliš mladý klučina, který si postavil svůj profil na fotkách s autem a s holkou. Začal jsem se učit opce na finakademii, kde opční kurz vede Martin Kopáček. Nechtěl jsem sedět u počítače, ale rozšířit si obchodní strategie o opce jako jsem to viděl právě u Buffetta.

Naučil jsem se vypisovat opce pro nákup akcií. A taky vypisovat call opce pro prodej akcií, které držím. Ročně si tak můžu zlepšit výkonost portfolia o průměrně 6-9% za rok, což je docela dost podstatné. K tomu mám dividendy. Nerad spekuluju s akciemi, jsem investor do firem. Takže opce vypisuju na akcie které bych chtěl koupit anebo na akcie které mám a které chci prodat.

Naučil jsem se také postupně systém naked put covered call. Začínám výpisem put opce a když mám akcie, vypisuju na ně call opce. Když takhle akcie prodám, zase vypíšu put opce. A to opakuju hlavně u akcií které se drží v nějakém typickém rozmezí.

Důležité je hlídat si firemní zprávy a výkazy. Vybírat firmy co mají silný základ a dobré cash flow. Pak mohou vyplácet dobré dividendy. Takové firmy kupuji při korekcích, třeba po výplatě dividend, nebo na ně píšu put opce pro nákupy.

Napsat komentář

Design a site like this with WordPress.com
Začít